کد خبر: ۲۲۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
تلویزیون ال جی بخریم یا سامسونگ ؟ کدام بهتر است؟ با توجه به برندهای متعدد معروف در بازار لوازم خانگی، انتخاب برند یکی از دغدغه های اصلی مشتریان می باشد چرا که اولین و مهم ترین گام در خرید تلویزیون، انتخاب برند مناسب است.

تلویزیون ال جی یا سامسونگ ؛  کدام را بخریم؟

تلویزیون ال جی بخریم یا سامسونگ ؟ کدام بهتر است؟ با توجه به برندهای متعدد معروف در بازار لوازم خانگی، انتخاب برند یکی از دغدغه های اصلی مشتریان می باشد چرا که اولین و مهم ترین گام در خرید تلویزیون، انتخاب برند مناسب است.

ال جی و سامسونگ دو غول بزرگ فناوری کره ای بوده و تلویزیون هوشمند آن ها از محبوب ترین و پرفروش ترین های بازار می باشد اما سوالی که برای اکثر مردم پیش می آید این است که کدام عملکرد بهتری دارد؟ در ادامه با مقایسه مشخصات و تکنولوژی های این دو برند خواهیم فهمید.

مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون ال جی با سامسونگ

یکی از اصلی ترین تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی مربوط به نمایشگر می باشد. ال جی تلویزیون هایی با نمایشگر OLED تولید می کند این در حالیست که تکنولوژی اولد اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد و ال جی پس از خریداری این فناوری از سامسونگ به تولید تلویزیون هایی با نمایشگر اولد پرداخت. با اینکه تکنولوژی اولد متعلق به سامسونگ است اما این برند غول کره ای تا سال 2022 از تولید تلویزیون های اولد خودداری کرد و اولین تلویزیون اولد خود را در سال 2022 تولید و روانه بازار کرد. در واقع تلویزیون اولد سامسونگ شاهکاری است که نظیر آن ها در هیچ برندی دیده نشده.

تنوع نمایشگر در تلویزیون های سامسونگ زیاد است اما عمده ی تلویزیون های سامسونگ از نمایشگر QLED بهره می برند. تلویزیون های QLED نسبت به تلویزیون های OLED روشن تر بوده و طول عمر بیشتری دارند. همچنین در روشنایی عملکرد بهتری در نمایش رنگ ها دارند و با قیمت کمتری نیز به فروش می رسند. هر دو برند ال جی و سامسونگ تلویزیون هایی با رزولوشن 4K و 8k تولید می کنند اما تلویزیون های 4K و 8K سامسونگ از تلویزیون های 4Kو 8K ال جی بهتر هستند.

مقایسه سیستم صوتی تلویزیون ال جی با سامسونگ

نکته ی مهم دیگر در مقایسه دو تلویزیون مربوط به سیستم صوتی است زیرا بعد از کیفیت تصویر، کیفیت صدا فاکتور مهم دیگر در خرید یک تلویزیون به حساب می آید. تلویزیون های سامسونگ از نظر کیفیت صدا عملکرد بسیار خوبی داشته و مجهز به تکنولوژی های پیشرفته ای می باشند. تکنولوژی هایی مانند Q-Samphony، Object Tracking sound، DTS، Doby Atmos و Dolby Audio موجب شده تا تلویزیون های سامسونگ  کیفیت صدای بسیار بالایی ارائه دهد.

کیفیت صدای تلویزیون های ال جی نیز خوب بوده و از سیستم صوتی قدرتمندی بهره مند است. کیفیت صدای هر دو تلویزیون ال جی و سامسونگ در یک رده بوده و تفاوت چندانی ندارد البته این برای زمانیست که به مقایسه اسپیکرهای تلویزیون بپردازیم .در صورتیکه از سیستم سینمای خانگی استفاده کنید سامسونگ ال جی را شکست می دهد زیرا تکنولوژی Q-Samphony Q-Symphony  می تواند تلویزیون را به ساندبار سازگار سامسونگ متصل کرده و صدای قدرتمند تر، با کیفیت تر و کاملا هماهنگ را  به صورت همزمان از بلندگوهای تلویزیون و ساندبار پخش کند.

تلویزیون ال جی یا سامسونگ ؛  کدام را بخریم؟

مقایسه سیستم عامل تلویزیون ال جی با سامسونگ

تلویزیون های ال جی مجهز به سیستم عامل WebOS هستند. این سیستم عامل از سال 2014 به طور عمده در تلویزیون های ال جی به کار رفته است. تلویزیون های سامسونگ نیز به سیستم عامل تایزن مجهز شده اند. تایزن یک سیستم عامل کاربردی ساده است که کار با آن راحت بوده و محیط کاربری مینیمالی دارد.سیستم عامل تایزن نسبت به تمامی سیستم عامل های دیگر مانند اندروید و WebOS عملکرد جدید و نوین تری دارد. همچنین این سیستم عامل به دستیارهای صوتی بیکسبی ، گوگل (Google Assistant) و الکسا (Amazon Alexa) مجهز شده. اگر به دنبال خرید تلویزیونی با امکانات کافی و کاربردی آسان هستید سیستم عامل تایزن مناسب شماست.

مقایسه قیمت تلویزیون سامسونگ با ال جی

در مقایسه قیمت تلویزیون سامسونگ با ال جی باید بگوییم که قیمت یک تلویزیون به عوامل گوناگونی مانند مدل تلویزیون، امکانات، تاریخ عرضه به بازار، سایز صفحه نمایش و .. بستگی دارد اما به طور کلی تلویزیون های سامسونگ قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون های ال جی دارند علت آن نیز برخورداری از امکانات بیشتر و قطعات مرغوب تر است. سامسونگ برندی است دارای تنوعی وسیع در هر دسته از محصولاتش است و این موضوع شامل تلویزیون هم می شود.

همانطور که با هر بودجه ای می توانید گوشی سامسونگ خریداری نمایید با هر بودجه ای نیز می توانید صاحب یک تلویزیون سامسونگ شوید. هر ساله سامسونگ تعدادی تلویزیون اقتصادی در کنار تلویزیون های پرچمدارش تولید می کند که علاوه بر مجهز بودن به امکانات فوق العاده از قیمت ارزانی نیز برخوردارند. برخی از این تلویزیون ها حتی پرفروش تر از تلویزیون های رده بالای سامسونگ هستند به عنوان مثال تلویزیون bu8000 یکی از تلویزیون های اقتصادی سامسونگ در سال 2022 بود که به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تلویزیون در بازار ایران تبدیل شده.

تلویزیون ال جی یا سامسونگ ؛  کدام را بخریم؟

مقایسه تلویزیون سامسونک با ال جی از نظر میزان خرابی

یکی از مشکلات عمده و شایع تلویزیون های اولد ال جی، سوختگی تصویر یا Screen burn in است. این اصطلاح زمانی به کار می رود که قسمت هایی از نمایشگر اولد دچار تغییر رنگ می شوند. در واقع در تلویزیون های ال جی شاهد افت کیفیت تصویر به مرور زمان هستیم. البته ال جی  برای حل این مشکل ساختار پیکسل های نمایشگرهای اولد خود را تغییر داد و توانست خطر سوختگی نمایشگر را تا حدود زیادی نیز کمتر کند اما این مشکل همچنان وجود دارد.

از آنجایی که اغلب تلویزیون های سامسونگ از نمایشگر کیولد ساخته شده اند خوشبختانه خطر سوختگی یا کاهش کیفیت نمایشگر در آن ها وجود ندارد. در واقع یکی از نقاط قوت تلویزیون های سامسونگ دوام و ماندگاری آن هاست به طوریکه می توانید سالیان طولانی از تلویزیون این برند استفاده کنید بدون اینکه نیاز به تعمیر آن داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال خرید تلویزیونی با طول عمر بیشتر و خطر خرابی کمتر هستید پیشنهاد ما تلویزیون سامسونگ است.

مزایای تلویزیون سامسونگ

  • تتوع بسیار
  • دوام و ماندگاری بالا
  • امکانات گیمینگ فوق العاده
  • طراحی زیبا
  • برخورداری از امکانات هوشمند خارق العاده
  • کیفیت صدای بالا

معایب تلویزیون سامسونگ

قیمت بالا در مدل های پرچمدار

مزایای تلویزیون ال جی

  • قیمت مناسب
  • سیستم عامل WebOS
  • کیفیت صدای مناسب

معایب تلویزیون ال جی

  • طول عمر کوتاه
  • افت کیفیت به مرور زمان
  • خطر سوختگی تصویر یا همان Screen burn in

تلویزیون ال جی بخریم یا سامسونگ؟

در این مقاله به مقایسه تلویزیون سامسونگ و ال جی  از نظر سیستم عامل، کیفیت تصویر، سیستم صوتی، قیمت و ... پرداختیم و در هر مقایسه برند سامسونگ برنده شد. در واقع سامسونگ حدود 16 سال متوالی به عنوان برترین تولید کننده تلویزیون شناخته شده است. همچنین تلویزیون های سامسونگ از نظر قیمتی نیز متنوع هستند و با بودجه کم نیز می توانید یک تلویزیون اقتصادی سامسونگ خریداری نمایید. تلویزیون های ال جی نیز طرفداران خود را دارند و از محبوبیت زیادی برخوردارند اما از عمده ترین مشکلاتی که کاربران تلویزیون ال جی دارند سوختگی تصویر نمایشگر اولد می باشد. در نهایت و طبق تجربه کاربران تلویزیون سامسونگ امکانات بهتر و طول عمر بیشتری دارد و در این رقابت برنده است.

بهترین تلویزیون سامسونگ 2022

اگر قصد خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ 2022 را دارید در ادامه به معرفی 3 مدل از پرفروش ترین تلویزیون های سامسونگ می پردازیم که می توانید آن ها را با اقساط بلند مدت از نمایندگی سامسونگ خریداری نمایید.

تلویزیون ال جی یا سامسونگ ؛  کدام را بخریم؟

تلویزیون Q80B سامسونگ

تلویزیون Q80B با کیفیت 4K، رفرش ریت 120 هرتز،سیستم عامل 6.5  در کنار نمایشگر QLED از بهترین تلویزیون سامسونگ 2022 می باشد.این تلویزیون از فرمت های HLG و +HDR10 پشتیبانی می کند و دارای 4 پورت HDMI نسخه 2.1 است که می تواند محتوای 4K را با سرعت 120 هرتز پخش کند.تلویزیون Q80B به 4 بلندگوی 10 وات و 2 ووفر 10 وات مجهز است و به طور کلی دارای توان خروجی صدای 60 وات می باشد. در نهایت باید بگوییم تلویزیون q80b مناسب برای تماشای فیلم و گیمینگ حرفه ای می باشد و می توانید برای کنسول های نسل نهم مانند PS5 از این تلویزیون قدرتمند استفاده کنید.

تلویزیون Q70B سامسونگ

تلویزیون q70B با کیفیت فورکی، رفرش ریت 120 هرتز، سیستم عامل تایزن 6.5 یکی از ارزان ترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ 2022 می باشد. سامسونگ در تلویزیون q70b  چهار پورت HDMI 2.1 به کار برده که خبر بسیار خوبی بخصوص برای گیمر ها است. این تلویزیون توانایی پخش بازی های 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد در نتیجه  برای بازی با کنسول های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series  X کاملا مناسب است.سیستم  صوتی تلویزیون Q70B دارای 2 بلندگوی 10 واتی است که در مجموع 20 وات تولید می کند. تلویزیون Q70B یکی از مدل های پرفروش بازار ایران است که هم برای تماشای محتوا و هم برای گیمینگ عملکرد فوق العادی دارد.  در نمایندگی سامسونگ می توانید این تلویزیون را با اقساط بلند مدت خریداری نمایید.

تلویزیون Q60B سامسونگ

تلویزیون Q60B سامسونگ یکی از ارزان ترین و جدیدترین تلویزیون های QLED 2022 سامسونگ است که در اندازه های 55 تا 85 اینچ در بازار به فروش می رسد. تلویزیون Q60B  دارای کیفیت  فورکی، رفرش ریت 60 هرتز و سیستم عامل تایزن 6.5 می باشد که توانایی نمایش محتواهای HDR را دارد.سیستم صوتی تلویزیون Q60B شامل 2 بلندگوی 10 وات است  که می تواند صدایی با توان خروجی 20 وات را تولید کند.این تلویزیون برای اتصال به کنسول های بازی نسل هشتم (PS4) مناسب است  و می توانید از آن برای کنسول های نسل نهم نیز استفاده کنید اما توجه داشته باشید که نمی توانید از حداکثر ظرفیت و قدرت کنسول استفاده نمایید.

خرید تلویزیون سامسونگ از نمایندگی

جهت خرید نقدی و اقساطی تلویزیون های سامسونگ از نمایندگی سامسونگ تهران به شعب زیر مراجعه  کرده یا تماس بگیرید:

مگا استور سعادت آباد: تهران – سعادت آباد – بلوار دریا – تقاطع مطهری (سردار دریا شمالی) – جنب بانک ایران زمین- پلاک 165 | تلفن تهران: 88697020

مگا استور ونک: تهران – ولیعصر – بالاتر از میدان ونک – برج نگار طبقه همکف واحد 6 و 8 | تلفن تهران: 88641707

مگا استور هروی: تهران – میدان هروی- ابتدای خیابان وفامنش- جنب بانک سرمایه- پلاک 10 | تلفن تهران: 26752500

امکان خرید اقساطی محصولات سامسونگ در تمامی شعب ذکر شده در بالا وجود دارد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار